صفحه اصلی
جشن ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر برگزار شد.
  • 15075 بازدید

جشن ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر، شنبه 30 اردیبهشت 1402 توسط هیئت فاطمیون و بسیج دانشجویی و با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی، با حضور جمعی از دانشجویان دختر در مرکز همایش‌های بین‌المللی برگزار شد.

دکتر آقامیری، سرپرست دانشگاه در این مراسم ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر را تبریک گفت و با اشاره به تعداد دانشجویان دختر در دانشگاه اظهار داشت از 20 هزار دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی قریب به 12 هزار دانشجو، دختر هستند. حضور پرشمار دانشجویان دختر در دانشکده‌های زیست و یا روانشناسی نشان از این دارد که وقتی فضا برای زنان فراهم شد از مردان سبقت گرفتند. اما هنوز به نسبت حضور زنان، مناصب اجتماعی تقسیم نشده است و این بی‌عدالتی در تقسیم مدیریت است؛ معتقدم زنان در مدیریت از مردان دقت بیشتری دارند و منظم تر هستند و اعتماد به ایشان دارم. از این توانایی و ظرفیت استفاده نشده است، در این حوزه باید کاری کرد و جدی‌تر برای رفع این مسئله اقدام کرد.

ایشان ادامه داد: تا حدود صد سال گذشته در اروپا زن جایگاه ویژه‌ای نداشت و از نظر جایگاه اجتماعی همتراز مرد دیده نمی شد اما تاریخ اسلام را که ورق می‌زنیم زن‌ها عموما نقش بالایی دارند؛ نقش موثر حضرت زینب (س) در واقعه کربلا و حضرت معصومه (س) در راستای رسالت امام هشتم شیعیان از این نمونه هاست؛ بعد از اسلام و بعد از انقلاب اسلامی زن جایگاه ویژه‌ای یافت.

دکتر آقامیری با آرزوی توفیق برای همه بانوان و دختران، هدایایی را به دانشجویان حاضر در سالن که نام «معصومه» داشتند، اهدا کرد.

دکتر سعید عزیزی، روانشناس، سخنران دیگر این جشن بود که با استقبال حضار روبرو شد؛ شعرخوانی فاطمه بیرامی و اجرای   موسیقی توسط احسان یاسین، خواننده؛ از بخش‌های بعدی جشن بود. در بخش پایانی این مراسم از جمعی از فعالان فرهنگی با حضور سرپرست دانشگاه تقدیر شد.

افزودن نظرات