صفحه اصلی
جلسه معارفه دانشجویان نو ورود شاهد و ایثارگر با حضور رئیس محترم دانشگاه و اساتید مشاور
  • 637330 بازدید


سه‌شنبه 23 آبان 1402 جلسه معارفه دانشجویان نوورود شاهد و ایثارگر با حضور رئیس محترم دانشگاه ؛ آقای دکتر آقامیری، اساتید مشاور دانشجویان شاهد و ایثارگر و معاون محترم فرهنگی و جمعی از مسئولین دانشگاه در سالن استاد شهریار مرکز همایشها برگزار شد.
مراسم با خیر مقدم و تبریک دکتر جهانگیری معاون محترم فرهنگی به دانشجویان ایثارگر آغاز شد.

دانشجویان شاهد و ایثارگر به عنوان وارثان شهدا و ادامه دهنده راه ایثارگران مسئولیت سنگینی در دانشگاه بر دوش دارند
دکتر آقامیری حضور دانشجویان خانواده معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران را افتخاری برای دانشگاه شهید بهشتی دانستند و از سویی دیگر آنان را وارثان و ادامه‌دهندگان راه پدرانشان معرفی کردند که مسئولیت خطیر حفظ آرمانهای آنان را برعهده دارند. انقلاب و سالهای دفاع مقدس و رهبری امام خمینی (ره) هویت ایران قدرتمند را به این سرزمین بازگرداند و شهدا و ایثارگران با وجود موفقیت در عرصه‌های علمی در آن زمان مسئولیت خود می‌دانستند با حضور در جبهه‌های نبرد و انقلاب راه امام (ره) را ادامه دهند و امروز وظیفه ماست زیر سایه پدرانه مقام معظم رهبری با سخت‌کوشی میراث‌دار خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای دانشمند باشیم.
دانشجویان باید در پنج بعد شخصیت خود را ارتقا دهند
در ادامه آقای دکتر پورشهریار، استادیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی و استاد مشاور دانشجویان شاهد و ایثارگر، ضمن بیان تفاوت تحصیل در دوران دبیرستان و دانشگاه، انگیزه لازم برای موفقیت در دروس در دانشگاه را دو محور اساسی اهمیت و جذابیت دانستند که لازم است دانشجویان برای به دست آوردن این انگیزه با موضوعات واحدهای درسی ارتباط بگیرند. در این مسیر باید به فرایندها توجه داشت نه فقط نتیجه در این صورت است که نه تنها نتیجه مورد نظر حاصل می شود بلکه مسیر نیز خوشایند و لذت بخش خواهد بود. بنابراین بایست کوشید تلاش محور بود نه نتیجه گرا و این امر در مطالعات روان شناسی امروز نیز تأیید شده است.
در این دوران که دانشجویان دیگر تنها محصل نیستند و به جز تحصیل نقشهای اجتماعی دیگر نیز بر عهده دارند لازم ست که در پنج بعد خود شخصیت خود را ارتقا دهند
-ارتقای عقاید و باورهای معنوی
-توجه به سلامت و بهداشت جسمانی
-ارتقای استعدادهای ذوقی و هنری
-توجه به مسائل جنسیتی و نقش های مربوط به آن به عنوان زنان و مردان جامعه
-ارتقای مسیر تخصصی: ترسیم مسیر علمی و تخصصی، شناسایی و رجوع به منابع اصلی و روزآمد
در ادامه دکتر برومند فعالیتهای ورزشی دانشگاه را در قالب ورزشهای همگانی و ورزشهای قهرمانی معرفی نمودند. دکتر نخعی فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان در حوزه معاونت فرهنگی را با معرفی انجمن‌های علمی، اداره فنی و حرفه‌ای، نشریات دانشجویی کانون‌های فرهنگی و تشکل‌های سیاسی تشریح کردند. آقای بنی هاشم رئیس اداره آموزش عالی تهران بزرگ نیز ضمن تقدیم تبریک سردار کریمی (رئیس بنیاد شهید تهران بزرگ) به دانشجویان، به معرفی مختصری از فعالیت‌های رفاهی و فرهنگی بنیاد شهید در حوزه آموزش عالی پرداختند.
در ضمن در این جلسه دستاوردها، خدمات و فعالیت‌های اداره شاهد و ایثارگر دانشگاه شهید بهشتی در قالب موشن به دانشجویان معرفی و از دانشجویان برتر شاهد و ایثارگر تقدیر به عمل آمد.
همچنین گروه موسیقی دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی نیز به اجرای قطعاتی پرداختند.
در پایان برنامه دورهمی و پنل آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر با اساتید مشاورشان در رستوران مرکز همایشها برگزار شد که با هدف ایجاد ارتباط صمیمی تر و تعامل بهتر برای یک دوره چهارساله برنامه ریزی شده بود.

 

افزودن نظرات