صفحه اصلی
جلسه نقد و بررسی شماره اول گاهنامه بهشت برگزار شد
  • 41310 بازدید

شماره اول گاهنامه فرهنگی- مذهبی بهشت که پیش از این و در آذر ماه ۱۴۰۰ توسط هیئت دانشجویی الهادی دانشگاه شهید بهشتی منتشر شده بود، مورد ارزیابی قرار گرفت. 

این جلسه مجازی به همت زینب تقی لو مدیر مسئول نشریه و با حضور آقای زمانی رئیس اداره نشریات دانشجویی دانشگاه و اعضای تحریریه نشریه بهشت در تاریخ پنجشنبه دوم دی ماه از ساعت ۲۰ لغایت ۲۲ در فضای وبسایت وبینار شبکه فعالان فرهنگی دانه برگزار شد.

تبیین و بیان الزامات روزنامه نگاری دانشجویی و بررسی شکلی و محتوایی گاهنامه بهشت دو بخشی بود که در این جلسه مورد توجه قرار گرفت. در بخش نخست این جلسه، آقای زمانی قالب های روزنامه نگاری را  به شکل کوتاه و مختصر بیان نمود. در ادامه و در بخش دوم این جلسه، شماره اول گاهنامه بهشت صفحه به صفحه بررسی و از لحاظ ساختار شکلی و محتوایی ارزیابی شد. علاوه بر این، میزان رعایت اصول روزنامه نگاری در این شماره از نشریه به شکل ویژه تری مورد توجه قرار گرفت. عدم رعایت الزامات مربوط به طراحی جلد همچون درج نکردن عناوین مهم روی جلد، استفاده نکردن از  امکان هایی نظیر لید، سو تیتر، سر صفحه و ...، بهره گیری نا کافی از قالب های مختلف روزنامه نگاری مانند گزارش، مقاله و غیره، از جمله نقدهایی بود که از سوی آقای زمانی در خصوص این شماره از نشریه بیان گردید. 
 علاوه بر نقدهایی که ذکر شد، آقای زمانی به نقاط مثبت این شماره از نشریه نیز اشاره نمود و ارج گذاری به فعالیت داوطلبانه دانشجویان فعال در تهیه و تولید گاهنامه بهشت را از وظایف دفتر نشریات بر شمرد.
پرسش و پاسخ بخش پایانی این جلسه نقد و بررسی بود که بیش از دو ساعت به طول انجامید.

افزودن نظرات